Tilbage til oversigt
Liga Partner

Hopskud og hurtige finter hos Tøjmanden Langeland

Det lignede en helt almindelig fredag morgen i butikken på Langeland. Lige indtil fire GOG-profiler stod midt i det hele – iført skjorter og klar til at kaste med harpiksbolde. Butikken var ryddet, kameraet rullet frem, og kampagnen kunne begynde.

Tøjmanden Langeland er partner i GOG og har netop lanceret en ny video, hvor Kasper Kildelund, Tobias Grøndahl, Oskar Vind og Henrik Jakobsen tester performance-skjorter fra mærket Pure. Med fart, finter og afleveringer midt mellem stativer og skjortereoler bliver det demonstreret, at skjorterne fra Pure ikke bare er pæne – de kan også noget i praksis.

“Det er de kreative og anderledes ideer, der driver mig og den måde, jeg driver Tøjmanden Langeland på,” siger Tom Rene, indehaver af butikken, som også bruger sloganet ’butikken der tør tænke anderledes’.

Pointen er klar: I en tid, hvor stort set alle brands skriver, at deres skjorter er med stretch, kan det være svært at gennemskue, hvad der faktisk gør en forskel. Netop derfor var det vigtigt for Tøjmanden Langeland at vise, hvad skjorterne fra Pure kan – og ikke kun fortælle om det.

“Vi har haft mange brands i hænderne gennem tiden, og det her er noget særligt. Skjorterne er udviklet med inspiration fra sportstøj og har en elasticitet og komfort, der skiller sig ud,” siger Tom Rene.

Skjorter, stretch og stærke samarbejder

Det er ikke første gang, butiksindehaveren bruger håndbolden som platform. I 2022 lavede han en lignende kampagne, hvor GOG-spillerne Simon Pytlick og Mathias Gidsel spillede i skjorte i en håndboldhal. Dengang fik videoen stor opmærksomhed og blev delt bredt. Nu er konceptet gentænkt – og rykket hjem i butikkens egne rammer.

“Hvis man skal brande sig i dag, så skal man tænke anderledes for at skabe synlighed og opmærksomhed. Det gør vi med kampagner som denne – og ved at binde vores sponsorat med GOG tæt sammen med vores produkter.”

Ud over film med skjorter er Tøjmanden Langeland også kendt for det berømte GOG-ur, Tom Rene har fået designet, produceret og sælger i sin butik samt på GOG.dk og i fanshoppen til kampene. For GOG er samarbejder som dette en gave. Det fortæller klubbens kommercielle chef, Mads Bruus.

“Det er fantastisk med kreative partnere, der har lyst og ideer til at bruge samarbejdet på nye måder. Det giver energi og værdi til begge parter – og så skaber det indhold, som også fans og følgere kan spejle sig i,” siger Mads Bruus.

For Tøjmanden Langeland handler det om at sætte en idé i spil, som både matcher produktet og partneren. Og samarbejdet med GOG giver mulighed for at skabe synlighed på en måde, der rækker langt ud over butikken.

“GOG er et stærkt brand med stor synlighed – både i landsdækkende medier og på sociale platforme. Når vi laver noget sammen, kan vi mærke, at det når bredt ud og gør en forskel,” siger Tom Rene.