Tilbage til oversigt

Rekord for GOG: TV-seere er vilde med de gule

Mange håndboldfans er vilde med arvefjendeopgøret mellem to af de største i dansk håndbold. GOG og KIF Kolding København. Og når der så i øjeblikket også er semifinalepladser på spil, så er stemningen fantastisk og på den anden side af tv-skærmene er de håndboldglade danskere også med.

 

Anden halvleg af opgøret mellem KIF Kolding København og GOG i onsdags blev fulgt af 124.000 seere. Det er det højeste antal i en anden halvleg i denne sæson på TV 2 Sport, der næsten hver aften har håndboldkampe på programmet.

 

Og selvom selve resultatet af kampen stadig ærgrer GOGs direktør Kasper Jørgensen, så er han da glad for, at de to ærkerivaler igen leverer varen.

 

”Der er igen kommet liv i den gamle klassiker, der har ligget lidt død i nogle sæsoner. Nu er den genoplivet, og det er igen spændende og tætte kampe. Vi ser igen, at opgøret kan trække høje seertal, og det er da utrolig vigtigt for os,” siger Kasper Jørgensen.

 

Samtidig betød kampen, at GOG rundede 2.618.000 tv-seere i den her sæson, og det er det højeste, den sydfynske klub har opnået siden den nye start efter konkursen i 2010.

 

”Det er jo blandt andet den måde, vi kan måle vores synlighed på, som vi så kan vise frem for vores forskellige partnere – især eksponeringspartnerne. Så det er meget vigtigt,” fortæller GOG-direktøren, der forventer at nå forbi de 3 millioner seere i den her sæson, hvilket er en halv million mere, end det antal klubben normalt ligger på.

 

”Det skyldes for det første, at vi har sportslig succes. Og for det andet, at TV 2 og ikke mindst TV 2 Sport lægger mange kræfter i og gør rigtig meget ud af at dække håndbolden. OG det har de gjort med stor succes og med høje seertal. Og det gælder jo så også i GOGs kampe.”

 

Kasper Jørgensen tilføjer, at det er vigtigt for GOG at bidrage til, at håndbold-produktet er både spændende og synligt. Direktøren og spillerne stiller sig velvilligt til rådighed for TV 2 og andre medier, der spilles gerne kampe på tv-tidspunktet 20.30 på hverdage, hvor det kan være sværere at få folk i hallen. Og så har GOG skruet op for synligheden på egne platforme – hjemmeside, facebook og nyhedsbreve – for at være mere synlige over for alle danske håndboldfans.

 

”Det er klart, at vi har en interesse i at komme så bredt ud til så mange som muligt. Og lige nu er der stor opmærksomhed på os, og det er vi meget glade for,” slutter GOG-direktøren.